Viken Fiber: En Oversikt over Tilgjengelighet og Kundeservice
Viken Fiber har vært en viktig aktør innen internettleverandører i Drammen og omegn. Mange brukere har imidlertid delt sine erfaringer, som ofte peker på alvorlige utfordringer knyttet til kundeservice og tilgjengelighet.
Kundens Opplevelser med Tilgang for Personer i Rullestol
En viktig faktor for mange kunder er tilgjengeligheten av tjenester. Viken Fiber har fått kritikk for sin manglende evne til å håndtere forespørselene på en tilfredsstillende måte, særlig for personer med spesielle behov, som de som benytter rullestol. Flere har opplevd at de ikke får nødvendig hjelp eller informasjon når det gjelder deres abonnement og installasjoner.
Dårlig Kundeservice og Ustabilt Internett
Kommentarer fra kunder har klart vist at mange opplever dårlig kundeservice fra Viken Fiber. Brukere rapporterer at de må vente i lange perioder for å komme gjennom til kundeservice, og ofte får de ingen tilfredsstillende svar. Kunder opplever også at internettforbindelsen er ustabil, med hyppige avbrudd.
En Lærdom til Fremtidige Kunder
For nye potensielle kunder kan det være lurt å være ekstra oppmerksom på hva Viken Fiber tilbyr. Både hastighet og stabilitet på tjenester er viktige faktorer. Det anbefales å stille spørsmål om disse aspektene før man inngår en avtale. Hvis du er i en situasjon hvor du har spesielle behov, som tilgang for personer i rullestol, bør dette tas opp tidlig i prosessen.
Konklusjon
Erfaringene med Viken Fiber viser tydelig at kundeservice og teknisk support trenger forbedring. For de som vurderer Viken Fiber som internettleverandør, er det avgjørende å være godt informert og forberedt på mulighet for utfordringer. I lys av dette er det kanskje verdt å vurdere alternative leverandører med bedre omdømme.
Dersom du vil å endre noe element som du mener ikke er nøyaktig relatert til dette portalen, vær så snill å sende en melding så vi vil fikse det raskt. Takk på forhånd takk for samarbeidet.
"Kjære kunde, vi øker månedsleien din fra 1000,- til 1050,- pr mnd". "Samtidig vet vi at du har verdens mest ustabile nett," "men det skiter vi i!"
Så kjære Viken Fiber, jeg takker for meg og går heller over til mobilt bredbånd!
Katrine Sørli (10.06.2025, 17:37):
Hvis du er på jakt etter en internettleverandør som aldri tar ansvar for problemene sine, bør du virkelig velge Viken Fiber! De setter deg definitivt sist og gir aldri svar på når eller om problemene blir løst. "Viken Fiber. Hvis det ikke er mer salg, er vi ikke interessert!! Etter 3 år med Viken Fiber kan jeg med sikkerhet si at en 500/500 linje du betaler for, vil du kunne forvente et stabilt 40/40 nett som streiker 2-3 ganger i måneden."
Andrea Svendsen (10.06.2025, 14:13):
Dårlig kundeservice har lovet meg montering og graving av fiber i over en måned nå, men de klarte visst ikke å grave så det måtte jeg ordne selv. Tok meg 15 minutter 🤦♀️. De har nå sendt en montør hit tre ganger, og hver eneste gang har det vært mangler og glemt utstyr, så de kunne ikke montere på noen av de avtalte tidspunktene. Anbefaler å unngå dette firmaet...
Amanda Kristiansen (10.06.2025, 11:21):
Ja, internettet øker stadig i pris. Det virker som om det bare blir dyrere og dyrere. Det er virkelig urimelig kostbart nå for tiden.
Stig Johannessen (07.06.2025, 13:51):
Har ventet på TV og internett fra Telenor siden midten av mars, men ingenting har skjedd til tross for gjentatte purringer. Ringte Viken Fiber, og to dager senere kom en montør og ordnet alt.
Anbefaler dem på det sterkeste!
Jakob Jansen (07.06.2025, 07:50):
Siden mars har jeg hatt en pågående sak med vikenfiber. Jeg er abonnent på fiber 1000/1000 mbs, men oppnår så lite som 3 mbs nedlastning og 0,2 mbs opplastning. For å gjøre det kort har de nå sluttet å svare på mine e-poster, så da tenkte jeg å skrive en anmeldelse her. Jeg har brukt utallige timer på feilsøking selv og kontaktet selskapet gjennom ulike kanaler. Jeg har prøvd telefon, chat og hatt en hel haug med montører her uten hell.
Jeg har jevnlig utført tester og nylig gjennomførte jeg en ny speedtest på deres nettside, noe som bekrefter mine mistanker. Problemet er fortsatt ikke løst. Jeg har hatt omtrent 6 besøk fra ulike montører, og den siste montøren som var her sa til og med at problemet var fikset! Dessverre er hastigheten via kabel så treg at det tar nesten 2 minutter fra jeg skriver inn altibox speedtest til siden lastes og jeg kan trykke på "Go". Dette er absolutt ikke en tilfredsstillende bredbåndsopplevelse. Akkurat nå får jeg en hastighet på 0,3 % av det jeg betaler for med 3 Mbit nedlasting, og enda verre med opplasting som er hele 0,002% av det jeg skal ha.
Dette var det jeg fryktet, og jeg begynner å miste mer og mer troen på at dere noen gang vil løse dette. Jeg sender saken min til forbrukerrådet så får de ta det videre med dere. En kompensasjon på 3500 er en spøk, det dekker ikke engang alt det jeg har gått gjennom med dere siden mars i år.
Jakob Nordahl (06.06.2025, 17:52):
Dårlig service. Ustabilt nett. De selger Google-produkter, men kan ikke hjelpe deg med noen av dem. Dessverre må jeg forholde meg til dette selskapet siden jeg bor i en boligblokk som har valgt dem som internett- og TV-leverandør.
Jorunn Opedal (06.06.2025, 14:29):
Dårlig oppfølging etter at de sendte montør til feil adresse. Vi har ingen anelse om hva som skjer videre med saken, eller når vi kan forvente mer informasjon.
Camilla Nygård (04.06.2025, 13:41):
Internett og TV faller ut hele tiden. Det har vært en uke med konstant problemer nå. Chattjenesten fungerer ikke, og det er lang ventetid på telefonen. Dette er ikke første gangen dette skjer, og det er vanskelig å få hjelp. Heldigvis har jeg 5G og et abonnement med ubegrenset data som redder oss i slike situasjoner.
Guro Wilhelmsen (04.06.2025, 11:09):
ADVARSEL! IKKE inngå avtale med Viken Fiber! De er svindlere! Jeg var syk og fikk behandling. Da jeg kom hjem, var nettet stengt. Jeg betalte det som var forfalt, og det ble gjenåpnet. Deretter kom neste regning, der de krevde 1.500 kroner i gjenåpningsgebyr! De har selvfølgelig IKKE utgifter på 1.500 kroner for å gjenåpne linjen min. Dette informerte de selvfølgelig ikke om da de åpnet linjen igjen. Og de mener det er helt rettferdig og rimelig å kreve dette av noen hvis de skulle bli syke og ikke kommer hjem i tide for å betale. Dette er rett og slett bedrag! Hold dere unna!
Aud Karlsen (04.06.2025, 10:58):
Dårlig levering og kundeservice. Har tatt kontakt med dem to ganger på to dager for å rapportere mangler i kvaliteten på leveransen (WiFi fungerer ikke). Og får egentlig beskjed om å kjøpe en egen ruter hvis jeg ikke er fornøyd.
Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon neste.
Pål Nordby (01.06.2025, 18:41):
Unngå dette selskapet! Dårlig kundeservice om du skulle behøve det en gang
Benjamin Opedal (31.05.2025, 13:19):
Litt hyggelig kundeservice. Lite fleksible. Måtte ta kontakt med dem da jeg skulle hjelpe mine foreldre. Er vant med Telia selv, som har mye bedre kundeservice.
Oppdatering. Har vært mange problemer for min far med Altiboxen da den hang seg... og selv etter å ha løst det ved å sette en nål inn i et lite hull, hang den seg igjen og igjen... og så måtte han få en ny boks. Da sendte de noen midt på natta som skulle legge den i en postkasse... noe min far ikke har (bare Posten har nøkkelen til) så det gikk ikke... og så en uke gikk før den kunne hentes i en butikk langt unna. De brukte helt hjem... og det var vanskelig å få ordnet. Det var glemt å sende med internettkabel i boksen.
Finnes det 0 stjerner!?
Borghild Dahl (31.05.2025, 04:23):
NEI TAKK telefonen eller gå inn i dialog hvis du får en samtale fra disse eller noen som jobber for Altibox.
Jeg fikk beskjed om at jeg hadde bestilt / abonnert på noe jeg aldri hadde bedt om. Kundeservice trodde ikke på meg da jeg klaget på regningen og spurte hva jeg ble belastet ekstra for 😅
Slik fungerer det altså hos dem, at eksterne salgsselskaper de har leid inn kan opprette abonnementer for folk uten samtykke, og så nekter de å fjerne dem igjen.
Jeg ba, som jeg antar de fleste ville gjort, om bevis på at jeg hadde samtykket til den nye avtalen - de sa selger hadde sendt meg den nye avtalen på e-post (som jeg aldri så på det tidspunktet, fant den senere i søppelposten). Jeg har jo aldri sagt ja til noe selv om jeg har fått en e-post om det, tenk om verden fungerte slik? Men kundeservice mente det var godt nok. Så med andre ord er de perfekte ofre for en slik tvungen abonnementssvindel, det unner jeg virkelig stresset over det. For et opplegg.
Det verste var egentlig da jeg til slutt ringte dem og forklarte situasjonen og hvor utrolig stressende hele greia var - samt hvor kjedelig det var å ikke bli trodd, og personen i telefonen lovet å hjelpe og rydde opp, og hun skulle personlig ta seg av det og det lovte hun på ære og samvittighet og hele herligheten: så hørte jeg aldri noe igjen... bare fikk en ny faktura 🥰
Ellers er internettet fantastisk; aldri problemer og teknisk service 10/10. Bare ikke inngå i noen ekstra avtaler eller havn i en situasjon der du trenger hjelp fra noen med omtanke og empati, for det får du ikke her.
Elisabeth Mellem (30.05.2025, 21:59):
Helt forferdelig. Unngå for all del hvis du ikke vil ende opp helt blakk. De tar pengene dine. Jeg forstår faktisk ikke hvordan de får lov til å fortsette å operere.
Marit Hovland (30.05.2025, 20:41):
Kjøpte et nytt hus og ringte for å opprette/overføre Internettleverandør siden forrige eier også hadde vikenfiber. Jeg spurte klart og tydelig om det var noen etableringskostnader, og fikk NEI som svar. Senere ble jeg tilsendt en kontrakt med etableringskostnad på 499 kr. Ringte og spurte hvorfor dette var inkludert når selgeren sa NEI. Fikk beskjed om at dette var en feil, og sånn er det bare. Dårlig service, dårlig kommunikasjon og loggføring av samtaler. Tips: Forbedre kommunikasjonsapplikasjonene og loggføring av samtaler.
Jakob Vik (30.05.2025, 07:50):
Har hatt nett fra dere i flere år, men etter et brudd som skjedde utenfor både min og deres kontroll, og montøren ikke ringte opp dagen etter som lovet, valgte jeg å finne en annen løsning. Etter å ha blitt feilinformert 5 ganger, prøver jeg å ringe dere angående å få fjernet den siste måneden med oppsigelse, da jeg nå står helt uten nett fra dere. Jeg blir møtt med null forståelse selv etter å ha snakket med to agenter før den siste, som sa at dette skulle gå helt fint, men selvfølgelig noterte ingenting i loggen til tross for gjentatte forespørsler.
Dere rotter til det for kundene deres og skaper unødvendig støy rundt noe som burde vært en enkel sak for dere å rette opp i, men velger likevel å være vanskelige. Jeg kommer ikke tilbake selv om jeg blir tilbudt penger for det, med mindre dere innser at dere har gjort mange feil her.
Monica Johannsen (27.05.2025, 10:42):
Jeg er veldig skuffet over de dårlige styringssystemene hos denne leverandøren. For 2 måneder siden bestilte jeg internett og TV-tjenester. Jeg ba dem om å aktivere tjenestene noen dager før min nåværende leverandør ble deaktivert, men de så ingen grunn til det. 1 dag etter aktiveringsdatoen er avtalen fortsatt ikke aktivert, og kundeservicen sa at slikt skjer av og til. Det er helt utrolig at et selskap ikke klarer å overholde en skriftlig avtale.
Kjell Evensen (26.05.2025, 17:10):
Det tok veldig lang tid, mye lengre enn forventet ventetid. Ingen informasjon og ingen unnskyldninger eller kompensasjoner etter dårlig service og ekstremt lang ventetid. Jeg vil ikke anbefale noen å bruke Viken Fiber. Vær oppmerksom på at når du har bestilt/signert avtalen, er det umulig å avbestille/kansellere uten å måtte betale høye gebyrer.
Anders Brekke (26.05.2025, 01:59):
Så dårlig, nettet mitt kutter ut flere ganger om dagen. Sliter med både jitter og pakketap, virkelig ikke noe å anbefale. Burde vært ulovlig å selge så ustabilt nett. Synd man ikke kan gi en lavere karakter enn 1 av 5.