Skyss - Bergen

Butikker og tjenester i Norge

Skyss - Bergen

Publisert den: - Visninger: 1 878 - Del
Utskriftsvennlig versjon
Kommentarer: 5 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 233 - Resultat: 1.8

Transporttjeneste Skyss i Bergen

Skyss er den primære transporttjenesten i Bergen, og tilbyr et variert tilbud av busser og bybane for innbyggere og besøkende. Tilgjengeligheten for alle brukere, spesielt de med nedsatt mobilitet, er et viktig aspekt av transporttilbudet.

Inngang for personer i rullestol

Enkelte passasjerer har uttrykt bekymring over tilgjengeligheten ved Skyss. Det er rapportert om hendelser der bussjåfører ikke har stanset for å plukke opp passasjerer, noe som kan skape utfordringer for personer i rullestol. En eldre mann ble for eksempel avvist av en bussjåfør selv om han kom løpende for å rekke bussen. Dette reiser spørsmål om hvordan sjåførene blir opplært i å håndtere situasjoner med passasjerer som har spesielle behov.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Skyss-bussene er avgjørende for at alle passasjerer skal kunne bruke tjenesten. Mange har kommentert på den varierende kvaliteten på servicen. Noen har hatt gode opplevelser, for eksempel da en sjåfør tilbød seg å kjøre dem dit de måtte etter å ha missed en forbindelse. Imidlertid har det også vært mange negative erfaringer, hvor punkter som dårlig informasjon, forsinkelser og lite imøtekommende sjåfører har blitt trukket frem. "Dere er så ubrukelige! Skjerp dere," sa en frustrert passasjer.

Parkering for personer i rullestol

Det er også viktig å vurdere parkering for personer i rullestol når man diskuterer tilgjengelighet. Det finnes parkeringsplasser tilrettelagt for personer med funksjonsnedsettelser, men det er fortsatt mange områder der dette kan forbedres. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at mer bevissthet rundt slike fasiliteter er nødvendig for å gjøre det lettere for alle passasjerer å navigere i Bergen.

Konklusjon

Skyss har et stort potensial til å forbedre sin service og tilgjengelighet for personer med spesielle behov. Ved å ta tilbakemeldinger fra brukerne på alvor kan de bidra til en mer inkluderende kollektivtransportopplevelse i Bergen. Forbedringer innen opplæring av sjåfører, samt sikrere rutiner for å håndtere passasjerer i rullestol, er avgjørende skritt i riktig retning.

Vi er plassert i

Telefonnummeret til respektive Transporttjeneste er +4755559070

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755559070

Vi gleder oss til å se deg:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag (I dag) ✸
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noen data som du mener ikke er nøyaktig relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende oss en melding så vi vil rette det ved første anledning. Takk på forhånd tusen takk.

Bilder

Videoer:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 5 av 5 mottatt kommentar(er).

Yngve Solheim (07.06.2025, 14:39):
Dritdårlig til å informere når det er avvik fra rutene. Null info om hvorfor trikken sto stille i 30 min, og hvis trikken skal være transport til flyplassen bør de ta jobben litt mer seriøst. Da jeg sist tok flyet, gikk ikke trikken til flyplassen den dagen jeg dro, og da jeg kom tilbake en annen dag, gikk den heller ikke (dette var begynnelsen og slutten av høstferien!). Vi sto ute i 10 minutter i kulda og ventet, og når trikken kom, måtte sjåføren fortelle oss at den bare skulle kjøre et par stopp, og at bussen videre bare gikk én gang i timen. Hvorfor kan dere ikke få ut informasjonen der alle kan se den? Og hvorfor kan dere ikke sette opp ekstrabusser når folk stoler på dere for transport til/fra flyplassen? Kjipt å kjøpe billett på skyss for så bruke en haug med penger på flybuss eller taxi isteden.
Eirik Walberg (07.06.2025, 02:42):
Han kjørte som en gærning. Fra Gyldenpris til Laksevåg klokken 18:30. Kunne ikke tro at han ikke stoppet.
Jenny Rønning (06.06.2025, 11:22):
Mistet kortet mitt på lørdag 2. desember og meldte fra om det den 4. desember, og i dag fikk jeg et nytt kort med overføring av saldoen fra det gamle kortet. Tusen takk for en fantastisk service og god jul til dere alle!👍
Inger Åsheim (06.06.2025, 07:26):
Jeg håper virkelig at vinduene i styrerommet er renere nå.
Mads Ågotnes (05.06.2025, 19:23):
Ønsker virkelig at det var mulig å gi null stjerner. Jeg synes ledelsen bare bryr seg om kroner og øre og IKKE om brukerne. Det er sjåfører som tar yrket seriøst og jeg håper å møte en av dem en dag. Det er IKKE enkelt for syke mennesker å komme seg til behandling i Bergen hvis de ikke kjører selv. Noen fortjener ros likevel. De som jobber på servicekontoret på busstasjonen gjør en fantastisk innsats. Lykke til.
Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.