Skyss - Bergen

Butikker og tjenester i Norge

Skyss - Bergen

Publisert den: - Visninger: 2 165 - Del
Utskriftsvennlig versjon
Kommentarer: 90 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 233 - Resultat: 1.8

Transporttjeneste Skyss i Bergen

Skyss er den primære transporttjenesten i Bergen, og tilbyr et variert tilbud av busser og bybane for innbyggere og besøkende. Tilgjengeligheten for alle brukere, spesielt de med nedsatt mobilitet, er et viktig aspekt av transporttilbudet.

Inngang for personer i rullestol

Enkelte passasjerer har uttrykt bekymring over tilgjengeligheten ved Skyss. Det er rapportert om hendelser der bussjåfører ikke har stanset for å plukke opp passasjerer, noe som kan skape utfordringer for personer i rullestol. En eldre mann ble for eksempel avvist av en bussjåfør selv om han kom løpende for å rekke bussen. Dette reiser spørsmål om hvordan sjåførene blir opplært i å håndtere situasjoner med passasjerer som har spesielle behov.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Skyss-bussene er avgjørende for at alle passasjerer skal kunne bruke tjenesten. Mange har kommentert på den varierende kvaliteten på servicen. Noen har hatt gode opplevelser, for eksempel da en sjåfør tilbød seg å kjøre dem dit de måtte etter å ha missed en forbindelse. Imidlertid har det også vært mange negative erfaringer, hvor punkter som dårlig informasjon, forsinkelser og lite imøtekommende sjåfører har blitt trukket frem. "Dere er så ubrukelige! Skjerp dere," sa en frustrert passasjer.

Parkering for personer i rullestol

Det er også viktig å vurdere parkering for personer i rullestol når man diskuterer tilgjengelighet. Det finnes parkeringsplasser tilrettelagt for personer med funksjonsnedsettelser, men det er fortsatt mange områder der dette kan forbedres. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at mer bevissthet rundt slike fasiliteter er nødvendig for å gjøre det lettere for alle passasjerer å navigere i Bergen.

Konklusjon

Skyss har et stort potensial til å forbedre sin service og tilgjengelighet for personer med spesielle behov. Ved å ta tilbakemeldinger fra brukerne på alvor kan de bidra til en mer inkluderende kollektivtransportopplevelse i Bergen. Forbedringer innen opplæring av sjåfører, samt sikrere rutiner for å håndtere passasjerer i rullestol, er avgjørende skritt i riktig retning.

Vi er plassert i

Telefonnummeret til respektive Transporttjeneste er +4755559070

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755559070

Vi gleder oss til å se deg:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag (I dag) ✸
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noen data som du mener ikke er nøyaktig relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende oss en melding så vi vil rette det ved første anledning. Takk på forhånd tusen takk.

Bilder

Videoer:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 90 mottatt kommentar(er).

Fredrik Brekke (03.10.2025, 18:21):
Vi var veldig fornøyd med kollektivtransporten i Bergen. Trikkene og bussene var alltid i rute og rene.

Ukebilletten var svært rimelig og sonene er veldig store.
Erik Vik (03.10.2025, 08:46):
Bussen kommer altfor tidlig altfor ofte, og når jeg ringer kundeservicen til Skyss, skylder de på lite trafikk og sier at det er greit at bussen kommer for tidlig. Dårlig selskap.
Inga Stangeland (02.10.2025, 10:58):
Mange forsinkelser. Skyss har de dyreste billettene i Norge.
Kine Sand (01.10.2025, 21:14):
Dårlig kundeservice. Det er ingen vits å prøve å få refundert noe hos Skyss. De skyver ansvaret unna.
Lillian Lie (01.10.2025, 06:54):
Som spesialist innen SEO kan jeg forstå frustrasjonen din med manglende respons fra Skyss når det gjelder tilbakemeldinger. Det er viktig at transportselskaper som Skyss tar imot tilbakemeldinger fra kundene på en effektiv måte for å forbedre tjenestene sine. Basert på din erfaring med lange ventetider og manglende respons, virker det som om det er rom for forbedring i kommunikasjonen mellom administrasjonen og kundene. Jeg håper at Skyss tar dine tilbakemeldinger på alvor og jobber med å forbedre kundeopplevelsen for alle passasjerer.
Henriette Hansen (30.09.2025, 02:47):
En eldre mann sprang halvveis for å rekke bussen, men den stakkars mannen banket på døren og bussjåføren bare så på ham og kjørte videre. Dette er ikke første gangen jeg ser dette skje, det er så frustrerende!
Silje Viken (27.09.2025, 17:59):
Takk til den idiotiske sjåføren som nektet to ungdomsskoleelever å gå på sin vanlige rute. Han trodde tydeligvis ikke at dette var vår rute. Dette skjer jo stadig vekk!
Oskar Stangeland (26.09.2025, 07:29):
Bussen kjem altfor tidleg, og det er berre nokon få bussruter her.
Johannes Tangen (26.09.2025, 03:33):
Nettopp blitt kjeftet ut av en av deres sjåfører fordi vi banket på døren da jeg (og flere andre) skulle inn på bussen. Hun lukket den RETT etter at alle var gått ut, og ingen av oss som ventet utenfor fikk komme inn (selv om det tydelig var folk som ventet og skulle inn). Så lukket hun dørene rett igjen og var på vei til å kjøre ut av busslommen da vi banket på døren bak, og til slutt åpnet hun døren foran (det tok sin tid). Da gikk jeg frem for å gå inn, men da begynte hun å kjefte på meg, kun meg, og var veldig aggressiv. Jeg ble helt satt ut over hvor intens hun var også på grunn av det. Altså, ingen fikk komme inn, ja, da banket vi på så hun kunne høre eller merke at det var noen som skulle inn, for det hadde hun tydeligvis ikke lagt merke til. Hun spurte meg: "Hvorfor banker dere på døren?!" Jeg prøvde å forklare at hun hadde lukket den og at vi prøvde å komme inn, men før jeg i det hele tatt rakk å begynne setningen min, kjefet hun høylytt på meg og sa bare veldig surt: "Det er ikke vits å banke på døren, dere må vente til jeg åpner den." Hun holdt faktisk på å kjøre sin vei, og vi ventet på at hun skulle åpne, men hun åpnet aldri døren bak, hun åpnet bare den foran for å kjefte på meg og stille spørsmål som jeg ikke engang fikk svart på før hun skjelte meg ut foran alle på bussen og de utenfor. Så jeg vet ikke om hun hadde en dårlig dag, er en veldig dårlig bussjåfør, eller bare har ekstreme sinneproblemer fordi vi banket på en busdør og hun ikke klarte å se at det stod folk der. Da ble hun veldig sint og skjelte meg ut uten grunn (eller for noe som man ikke engang burde bli sint for). Jeg finner det ikke greit at en sjåfør skal stå og skjelle meg ut på den måten og oppføre seg slik. Jeg håper virkelig dere tar tak i slikt og at dere ikke frivillig lar deres ansatte behandle folk på denne måten, for det var mildt sagt en jævlig opplevelse, og jeg tviler ikke på at andre har hatt lignende ubehagelige opplevelser med henne. Pleier vanligvis ikke å gidde å bruke tiden min på tilbakemeldinger uansett hva det er egentlig, men akkurat dette satte meg veldig ut, så jeg skriver dette i håp om at dere tar dette seriøst.
Ida Solberg (23.09.2025, 01:58):
Eg har lagt merke til at vaktselskapet kastar folk med billett av nattbussen fordi dei er fulle, sjølv utan provokasjon eller skadeverk. Apevakter! Alle har rett til å reise heim.
Inger Hovland (22.09.2025, 03:35):
Helt utrolig at Skålevik/Kjøkkelvik nedprioriteres så til de grader. Fra busstasjonen foreslås det å gå fra Olsivk bussen!!! Så mye folk som bor i området... med næringsliv og alt.. helt ufattelig og provoserende... Hvorfor fungerte rutene før, men ikke nå??
Knut Lund (20.09.2025, 07:47):
Bussen bare suste forbi, det var som om den ikke engang så meg stående der og vente. Det er frustrerende når man er avhengig av offentlig transport og bussene ikke stopper som de skal. Det er viktig at slike problemer blir løst for å sikre at alle kan komme seg dit de skal i tide.
Elin Rise (16.09.2025, 22:56):
Bussen kom aldri, ventet i nesten 40 minutter (10 før den skulle komme). Ikke veldig morsomt når det regner så mye ute og neste buss går en time senere. Prisene er helt ville for noe så upålitelig, dette har skjedd flere ganger nå.
Kari Bergum (16.09.2025, 11:27):
Skyss er helt ubrukelige. Appen deres bekrefter dette. Og for å gjøre det enda verre, fungerer den knapt.
Ida Vik (16.09.2025, 11:07):
Jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med de skitne bussene. I flere av dem har ringeknappen løsnet, så stoppsignalet vises ikke. Dette har ført til at bussen har kjørt forbi holdeplassen der jeg skulle av. Sjåførene trenger bedre opplæring, slik at de i det minste kan ta betaling og aktivere billettkortet! Noen av dem kjører som om de har stjålet bussen og drivstoffet! Jeg har også opplevd at bussene er mye forsinket, enten det er om morgenen eller ettermiddagen. Noen sjåfører gidder ikke å åpne bakdøren når noen skal av, de bare fortsetter kjøringen etter å ha sluppet av noen passasjerer. Det er mye å ta tak i her, men de kan starte med å vaske innsiden av bussene og rengjøre setene, for de er virkelig skitne! Kan dere sjekke tidstabellene som viser avgangstidene? Det er rart at ett minutt på tavlen er fem minutter i virkeligheten, det stemmer ikke. Noen ganger forsvinner informasjon fra tavlen også.
Eli Eikeland (16.09.2025, 05:26):
Bussen kjem enten 5 minutt for tidleg eller ein time for seint.
Didrik Sveen (16.09.2025, 02:53):
Flott tjeneste, virkelig imponert over kvaliteten på transporttjenesten! Kan definitivt anbefale denne tjenesten til andre. Takk for god service!
Marius Stokke (15.09.2025, 00:06):
Bussen drar altfor tidlig fra busstoppet.
Ina Solheim (10.09.2025, 11:26):
Det er ikkje nok med 60 minutt for å kome seg til bussen som går til familien sin stad.
Liv Holte (09.09.2025, 11:44):
Utrolig at Skyss ikke aksepterer betaling med kort!!!! Jeg forventet mer av dagens busselskap. Det er utrolig kjedelig når man kommer på bussen, forventer å betale med kort og ikke har nok kontanter. Heldigvis var sjåføren veldig hjelpsom, fikk være med, og sprang til minibanken da vi kom fram til Norheimsund.

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
El nombre debe tener al menos 2 caracteres.
Por favor, introduce una dirección de correo válida.
Debe escribir el código completo (5 dígitos).
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
El comentario debe tener al menos 10 caracteres.
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.