Skyss - Bergen

Butikker og tjenester i Norge

Skyss - Bergen

Skyss - Bergen

Publisert den: - Visninger: 1 965 - Del
Utskriftsvennlig versjon
Kommentarer: 43 - gjør klikk her for å se eller legge inn en kommentar
Stemmer: 233 - Resultat: 1.8

Transporttjeneste Skyss i Bergen

Skyss er den primære transporttjenesten i Bergen, og tilbyr et variert tilbud av busser og bybane for innbyggere og besøkende. Tilgjengeligheten for alle brukere, spesielt de med nedsatt mobilitet, er et viktig aspekt av transporttilbudet.

Inngang for personer i rullestol

Enkelte passasjerer har uttrykt bekymring over tilgjengeligheten ved Skyss. Det er rapportert om hendelser der bussjåfører ikke har stanset for å plukke opp passasjerer, noe som kan skape utfordringer for personer i rullestol. En eldre mann ble for eksempel avvist av en bussjåfør selv om han kom løpende for å rekke bussen. Dette reiser spørsmål om hvordan sjåførene blir opplært i å håndtere situasjoner med passasjerer som har spesielle behov.

Tilgjengelighet

Tilgjengeligheten til Skyss-bussene er avgjørende for at alle passasjerer skal kunne bruke tjenesten. Mange har kommentert på den varierende kvaliteten på servicen. Noen har hatt gode opplevelser, for eksempel da en sjåfør tilbød seg å kjøre dem dit de måtte etter å ha missed en forbindelse. Imidlertid har det også vært mange negative erfaringer, hvor punkter som dårlig informasjon, forsinkelser og lite imøtekommende sjåfører har blitt trukket frem. "Dere er så ubrukelige! Skjerp dere," sa en frustrert passasjer.

Parkering for personer i rullestol

Det er også viktig å vurdere parkering for personer i rullestol når man diskuterer tilgjengelighet. Det finnes parkeringsplasser tilrettelagt for personer med funksjonsnedsettelser, men det er fortsatt mange områder der dette kan forbedres. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at mer bevissthet rundt slike fasiliteter er nødvendig for å gjøre det lettere for alle passasjerer å navigere i Bergen.

Konklusjon

Skyss har et stort potensial til å forbedre sin service og tilgjengelighet for personer med spesielle behov. Ved å ta tilbakemeldinger fra brukerne på alvor kan de bidra til en mer inkluderende kollektivtransportopplevelse i Bergen. Forbedringer innen opplæring av sjåfører, samt sikrere rutiner for å håndtere passasjerer i rullestol, er avgjørende skritt i riktig retning.

Vi er plassert i

Telefonnummeret til respektive Transporttjeneste er +4755559070

Og hvis du vil sende en WhatsApp, kan du gjøre det til +4755559070

kart over Skyss Transporttjeneste, Hovedkontor, Fylkeskommunalt kontor i Bergen

Vi gleder oss til å se deg:

Dag Åpningstider
Mandag
Tirsdag
Onsdag (I dag) ✸
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Nettstedet er

Dersom du vil å endre noen data som du mener ikke er nøyaktig relatert til denne nettsiden, vær så snill å sende oss en melding så vi vil rette det ved første anledning. Takk på forhånd tusen takk.

Bilder

Videoer:
Skyss - Bergen
Referer dette innholdet:
Kommentarer:

Viser fra 1 til 20 av 43 mottatt kommentar(er).

William Sandnes (30.07.2025, 06:25):
Dårlig kundeservice opplevelse! Helt ærlig så var jeg skuffet over den dårlige behandlingen jeg fikk hos denne Transporttjenesten. Det virket som om de ikke brydde seg om mine behov i det hele tatt. Jeg håper virkelig de tar til seg tilbakemeldinger fra kundene og forbedrer servicen sin, ellers vil de miste mange potensielle kunder.
Lasse Løken (28.07.2025, 18:08):
Kundeservicen er helt topp! De hjelper meg alltid å komme meg frem, absolutt verdt det!
Tove Kristiansen (25.07.2025, 11:42):
Takk til sjåføren på linje 4 kl 01:58 natt til lørdag 17.6. for at du ikke stoppet ved Bryggen, til tross for at flere av oss signaliserte at vi ønsket å bli med, og bussen din var langt fra full. Dette førte til at jeg ikke kom lenger enn til Åsane terminal med buss kl 03:14 fra Festplassen, siden du kjørte videre til Flaktveit. Deretter måtte jeg gå til Flaktveit fra Åsane terminal. Ren arrogance... Du jobber i tjenestebransjen og kan ikke velge å ikke stoppe bare for din egen bekvemmelighet når det er masse ledig plass. Du fortjener virkelig en god omgang juling, din tulling. "Vennlig" hilsen fra en som var helt edru, hadde vært på Bergenfest hele dagen, og trengte å komme hjem og sove. PS! Skyss.... Dere må virkelig forbedre rekrutteringen av sjåfører, det er altfor mange som gjør en dårlig jobb blant de dere har.
Therese Johannessen (25.07.2025, 10:38):
For andre gang denne uken har bussen bare ikke dukket opp, skyss gir ingen informasjon verken i appen eller på tavlen, det står bare at den kommer om 0 minutter i all evighet. Ikke noe pålitelig selskap å stole på hvis du skal reise.
Ragnvald Ødegård (22.07.2025, 02:53):
"Veldig bra innlegg, takk for at du delte denne informasjonen om transporttjenester. Jeg likte spesielt hvordan du skrev om de ulike alternativene og fordelene ved å bruke dem. Fortsett det gode arbeidet!"
Vebjørn Gulbrandsen (21.07.2025, 12:50):
Åh, eg er ordentlig skuffa over den dårlege drifta og mangelen på korrespondanse mellom bussane.
Kolbjørn Svendsen (20.07.2025, 10:34):
Jeg ventet i 18 minutter på buss nummer 22 som skulle ta meg til Lagunen på Krokantsjønsveien en lørdag kveld. Helt uakseptabelt, spesielt når bussen bare går én gang i timen! Bussen er enten for sen eller for tidlig altfor ofte, hva er det egentlig dere driver med?
Vilde Solberg (19.07.2025, 08:04):
Jeg opplever at jeg er forsinket med 30 minutter hver gang jeg skal ta bussen. Det er veldig frustrerende!
Hanna Rønning (18.07.2025, 18:06):
Det er synd at vi ikke har noen bedre transportalternativer.
Emilie Voll (17.07.2025, 12:31):
Helt forferdelig, bussen min er stadig full og i dag ristet bussjåføren på hodet og nektet meg å gå på en tom buss. Dette er bare helt uakseptabelt og dårlig kundeservice. Det må gjøres endringer snart!
Aase Osmundsen (16.07.2025, 23:58):
Hvis man glemmer noe på bussen, virker det som dere ikke er særlig hjelpsomme med å assistere oss. Det burde være mulig å få tilbake det man har glemt samme dag, ikke etter 1-3 dager. Det blir for dumt. Hvis man glemmer ting på bussen verdt 2000 kr, gidder dere heller ikke å ordne det med en gang slik at det kan risikere å bli stjålet.
Fredrik Rønningen (14.07.2025, 15:13):
Det er virkelig dårlig når du trykker på bremselyset i god tid, kommer til avkjørselen, og sjåføren kjører deg forbi uten å stoppe, i en ukjent retning i ytterligere 10 minutter i full fart gjennom tunnelen. Buss nummer 600 Dato 08.07.2023 Reisetid Rådal holdeplass mot Osøyro-Halhjem 13-39.
Birger Svendsen (14.07.2025, 06:45):
Utrolig dårlig kontroll på bussen.

Jeg hadde allerede betalt billetten min, men på grunn av den dårlige appen måtte jeg betale to ganger ekstra. I tillegg viser billetten i appen at jeg kjøpte den for sent og fikk et gebyr.

Som om ikke det var nok, er også servicen på bussene deres veldig dårlig. Bussene kjører bare forbi selv om man står og vinker og prøver å få dem til å stoppe.

Generelt sett har jeg hatt bare dårlige opplevelser med Skyss.
Mats Tollefsen (14.07.2025, 03:29):
Noen av disse bussjåførene tror virkelig at de har oppnådd noe stort her i livet, men det har de virkelig ikke når de ikke klarer å holde tidsplanen eller noe som helst. En gjeng med amatører alle sammen.
Anne Holm (11.07.2025, 14:40):
Noen av disse sjåførene burde virkelig få mer opplæring i trafikken. En av dem kom kjørende i full fart og knuste sidespeilet mitt mens jeg STod stille i køen, og bare fortsatte som om ingenting hadde skjedd. Det er utrolig frustrerende!
Øivind Torp (09.07.2025, 19:55):
Dette er ikkje akseptabelt. 😡 …
Lisa Langås (09.07.2025, 08:38):
Eg må berre seie at sjåføren som stoppa for meg på busstasjonen trengde ikkje å stoppe, men gjorde det likevel. God service! 😍 20.09.20 ...
Vidar Thorstad (08.07.2025, 10:13):
Utrolig dårlig og inkonsekvent busselselskap. Har opplevd flere ganger, senest i dag, at 4, 5 eller 6-bussen kjører opptil 5 minutter for tidlig fra busstoppet på Bradbenken. Trur eg snakker for heile Hordaland når eg seier at eg er svært misnøgd med skyss. Vær så snill og skjerp dykk.
Snorre Sørlie (05.07.2025, 05:38):
Det er utrolig kor lenge eg har ventet på bussar. Nesten 1/3 av livet mitt trur eg.
Lars Ødegård (05.07.2025, 02:11):
Veldig imøtekommende og hyggelige mennesker - de hjalp oss med det vi lurte på med en gang!

Flere kommentarer:

Legg til en kommentar
Sikkerhetskode
(Hvis du ikke forstår tegnene i bildet, oppdater siden)
Merk: E-posten din vil aldri bli publisert på denne siden.
Hjelp oss å holde dette nettstedet fritt for fornærmelser eller irriterende kommentarer.